Racek

My Reply - The Ataris

存档灵魂:

Went To See The Gypsy
流浪的吉普赛人


【歌词】

 

Went to see the gypsy,
Stayin' in a big hotel.
He smiled when he saw me coming,
And he said, 'Well, well, well.'
His room was dark and crowded,
Lights were low and dim.
'How are you?' he said to me,
I said it back to him.
去看望那吉普赛朋友,
他住在一个空荡旅馆。
他看到我来了他笑了,
他连身说, "好, 好, 好。"
他的房间昏黑凌乱,
光线暗淡闪烁低迷。
"你还好吗?",他对我说,
我同样的反问到他。

I went down to the lobby
To make a small call out.
A pretty dancing girl was there,
And she began to shout,
'Go on back to see the gypsy.
He can move you from the rear,
Drive you from your fear,
Bring you through the mirror.
He did it in Las Vegas,
And he can do it here.'
我走出房间来到大厅,
打了一个短暂的电话。
一个漂亮的舞女在房间,
她连声惊呼到,
"快来看,就是这个吉普赛人,
他可以将你悄悄移动,
让你忘记恐惧去解脱,
他可以带你穿越过镜子。
他曾在拉斯维加斯表演,
现在他竟然出现在这儿。"

Outside the lights were shining
On the river of tears,
I watched them from the distance
With music in my ears.
我走出房间,看见外面灯光闪烁,
倒映在河中,如缀满晶莹的泪珠,
我正从远处凝视这流水的河,
音乐声回荡在我耳畔。

I went back to see the gypsy,
It was nearly early dawn.
The gypsy's door was open wide
But the gypsy was gone,
And that pretty dancing girl,
She could not be found.
我又返回吉普赛人的住处,
已近黎明时分。
吉普赛人的房门敞开着,
吉普赛人却寻无踪影。
那个漂亮的跳舞女孩,
她也不见了。

So I watched that sun come rising
From that little Minnesota town.
我看见太阳正冉冉升起,
从那明尼苏达州的小镇。


评论

热度(3)